getuigenis - Klachtenbemiddelaar

Inge
Gevarieerd werk, waarbij je leert over onze ziekenfondswerking

Als klachtenbemiddelaar bij Solidaris behandel ik dagelijks de klachten van leden en andere stakeholders over onze organisatie. Een klacht behandelen begint met het aandachtig bekijken van de klacht zelf en het onderzoeken van het dossier van het lid.  Om mijn werk als klachtenbemiddelaar goed te kunnen doen, ben ik ook afhankelijk van de medewerking van bijna al onze diensten. Immers, het is bij de diensten zelf dat de expertise rust om de klacht ten volle te begrijpen en uiteindelijk op te lossen. Je kent dus veel collega’s en er groeit door die samenwerking vaak een goeie band.

In ongeveer één op twee klachten is er echt iets misgelopen bij onze diensten en soms biedt een klacht ook de kans om er uit te leren en dezelfde fouten in de toekomst te vermijden. De klachtenbemiddelaar schrijft jaarlijks een klachtenverslag. Alle klachten van het voorbije jaar worden op een kwantitatieve manier geanalyseerd. Daarnaast kan ik als klachtenbemiddelaar verbetervoorstellen doen. Als hier rekening mee wordt gehouden, geeft dat best veel voldoening.

In heel wat gevallen is er bij onze diensten niets echt misgelopen maar bestaat de taak van de klachtenbemiddelaar erin om een duidelijke, eenvoudige uitleg te geven bij bepaalde situaties. Je leert dus heel veel over de verschillende domeinen van onze ziekenfondswerking. Het werk is dus heel gevarieerd.

Momenteel is/zijn er 6 gelijkaardige vacature(s)

Bekijk ze nu

Vind je niet wat je zoekt? Je kan spontaan solliciteren.